22 Ağustos 2012 Çarşamba

Din dönem sonu zümresi


İHSANİYE İLKÖĞRETİM OKULU 2011 – 2012 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI

II. YARIYIL SONU DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ

ZÜMRE TOPLANTISI RAPORU



Toplantı Tarihi : 06.06.2012



                II. yarıyıl sonu sınıf ve Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi dersine göre başarı durumları incelendi. Okul başarısının ; yapılan birinci yazılılarda düşük olduğu fakat ikinci yazılılarda normal olduğu bunun nedeninin de öğrencilerin klasik soru tiplerinde bildiklerini yazamamaları, yaratıcılıklarının ve ifade becerilerinin test teknikleriyle sistem içerisinde köreltilmesi olduğu belirlenmiştir.

I. döneme ait zümre raporları ve kararları incelendi. II. Döneme ait zümre toplantı tutanakları ve kararları incelenerek alınan kararların uygulandığı görüldü.



                Performans ve proje görevlerinin zümrede de belirtildiği gibi  toplandı. Ödevler tertip-düzen, konunun işlenişi, araştırma, zamanlama ve alıştırmaların doğruluğu yönünden değerlendirilerek uygun görülen notlar verilmiştir.



                II. dönem içerisinde I. Dönem olduğu gibi iki (2) yazılı sınavı, bir(1) performans ödevi ve bir (1) ders içi performans notu verilmiştir. Yazılı ölçme değerlendirmelerde çok sorulu,açık anlaşılır,sınıftaki her seviye düzeyine uygun,yoruma mahal vermeyecek biçimde soruların hazırlanması,iki yazılı sınavdan bir tanesinin test tekniklerinden biri ile yapılması, sınav öncesi cevap anahtarlarının hazırlanması,not bareminin gösterilmesi, rasyonel değerlendirilmenin yapılabilmesi için sınav cevap kağıtlarının yatay değerlendirilmesi konularında dönem içerisinde azami özen gösterildi. Ve ortalamalar puan olarak hesaplanıp; not değerleri dönem notu olarak belirtilmiştir.



                Uygulama karşılaşılan güçlüklere yerinde ve zamanında müdahale edildi. Gerek duyulduğunda zümre öğretmenleri ve diğer branş öğretmenleriyle iletişim ve yardımlaşma içerisinde bulunuldu.



                Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi dersi konularına paralel olarak ihtiyaç duyulan konularda diğer branş öğretmenleri ile işbirliği içinde bulunuldu. Öğrencilerin okuma ve anlama kabiliyetlerinin tespiti ve geliştirilmesi konusunda Türkçe dersi öğretmeni ile işbirliği içerisinde bulunuldu.



                Atatürk ‘ün Din konusundaki görüşleri konusunda öğrenciler sık sık bilgilendirildi.



                Öğrenci başarısını artırmak için: Öğrenci velileri ile işbirliği içinde olundu. Ders esnasında öğrencilere sık sık söz verilip derse katılımları sağlandı. Öğrencilere ödüllendirme yoluna gidilip derse olan ilgi ve istekleri artırılmaya çalışıldı. Öğrencilere sorulan soruların seviyeye uygun olmasına dikkat edildi. Öğrencilerin ders araç gereç ve malzemeleri kontrol edildi ve derse karşı sorumlulukları artırılmaya çalışıldı.



                Liselere hazırlanan 8. sınıflara yönelik olarak: Derste işlenen konunun örnekleri olarak önceki yıllarda konu ile ilgili çıkmış sorular çözüldü. Öğrencilere doğru ders çalışma, test çözme teknikleri, sınav heyecanı konularında bilgilendirmeler yapıldı. Eksikliği hissedilen konularda uygun zamanlarda tekrar anlatılarak eksikler giderilmeye çalışıldı.



                Çoklu zeka kuramının ders anlatımında uygulanması ve öğrencilerin özgürce etkinlikler yapmaları sağlandı.









               



Din Kültürü Ve Ahlak Dersi Öğretmeni                                                                                       OKUL MÜDÜRÜ                              

                                                                                                                                                 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder