İHSANİYE İLKÖĞRETİM OKULU 2011 – 2012
EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI
II. YARIYIL SONU DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
DERSİ
ZÜMRE TOPLANTISI RAPORU
Toplantı Tarihi : 06.06.2012
II. yarıyıl sonu sınıf ve Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi
dersine göre başarı durumları incelendi. Okul başarısının ; yapılan birinci
yazılılarda düşük olduğu fakat ikinci yazılılarda normal olduğu bunun nedeninin
de öğrencilerin klasik soru tiplerinde bildiklerini yazamamaları,
yaratıcılıklarının ve ifade becerilerinin test teknikleriyle sistem içerisinde
köreltilmesi olduğu belirlenmiştir.
I. döneme ait zümre raporları
ve kararları incelendi. II. Döneme ait zümre toplantı tutanakları ve kararları
incelenerek alınan kararların uygulandığı görüldü.
Performans ve proje görevlerinin zümrede de belirtildiği
gibi toplandı. Ödevler tertip-düzen,
konunun işlenişi, araştırma, zamanlama ve alıştırmaların doğruluğu yönünden
değerlendirilerek uygun görülen notlar verilmiştir.
II. dönem içerisinde I. Dönem olduğu gibi iki (2)
yazılı sınavı, bir(1) performans ödevi ve bir (1) ders içi performans notu
verilmiştir. Yazılı ölçme değerlendirmelerde çok sorulu,açık
anlaşılır,sınıftaki her seviye düzeyine uygun,yoruma mahal vermeyecek biçimde
soruların hazırlanması,iki yazılı sınavdan bir tanesinin test tekniklerinden
biri ile yapılması, sınav öncesi cevap anahtarlarının hazırlanması,not
bareminin gösterilmesi, rasyonel değerlendirilmenin yapılabilmesi için sınav
cevap kağıtlarının yatay değerlendirilmesi konularında dönem içerisinde azami
özen gösterildi. Ve ortalamalar puan olarak hesaplanıp; not değerleri dönem
notu olarak belirtilmiştir.
Uygulama karşılaşılan güçlüklere yerinde ve zamanında
müdahale edildi. Gerek duyulduğunda zümre öğretmenleri ve diğer branş
öğretmenleriyle iletişim ve yardımlaşma içerisinde bulunuldu.
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi dersi konularına paralel
olarak ihtiyaç duyulan konularda diğer branş öğretmenleri ile işbirliği içinde
bulunuldu. Öğrencilerin okuma ve anlama kabiliyetlerinin tespiti ve
geliştirilmesi konusunda Türkçe dersi öğretmeni ile işbirliği içerisinde
bulunuldu.
Atatürk ‘ün Din konusundaki görüşleri konusunda
öğrenciler sık sık bilgilendirildi.
Öğrenci başarısını artırmak için: Öğrenci velileri
ile işbirliği içinde olundu. Ders esnasında öğrencilere sık sık söz verilip
derse katılımları sağlandı. Öğrencilere ödüllendirme yoluna gidilip derse olan
ilgi ve istekleri artırılmaya çalışıldı. Öğrencilere sorulan soruların seviyeye
uygun olmasına dikkat edildi. Öğrencilerin ders araç gereç ve malzemeleri
kontrol edildi ve derse karşı sorumlulukları artırılmaya çalışıldı.
Liselere hazırlanan 8. sınıflara yönelik olarak: Derste
işlenen konunun örnekleri olarak önceki yıllarda konu ile ilgili çıkmış sorular
çözüldü. Öğrencilere doğru ders çalışma, test çözme teknikleri, sınav heyecanı
konularında bilgilendirmeler yapıldı. Eksikliği hissedilen konularda uygun
zamanlarda tekrar anlatılarak eksikler giderilmeye çalışıldı.
Çoklu zeka kuramının ders anlatımında uygulanması ve
öğrencilerin özgürce etkinlikler yapmaları sağlandı.
Din Kültürü Ve Ahlak Dersi Öğretmeni OKUL MÜDÜRÜ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder